Hjælp til unges trivsel i en coronatid

En “How to”-guide fra Klinik Socius.

Unges trivsel styrtdykker under covid. De viser tegn på belastning, tristhed og svær mistrivsel som følge af nedlukningen, de ikke kan se en ende på. Nogle unge trives i de hjemlige rammer med online undervisning. Mange andre derimod savner hverdagens rutiner og sociale relationer. Corona rammer os individuelt på forskellig vis – det gælder også de unge.

Vi vil rigtig gøre noget, hjælpe jer og støtte jer i denne anderledes tid. Derfor her 3 gode råd til at øge trivsel.

3 råd til at øge trivsel

1 – Hold kontakten

Social kontakt er vigtigt. Gåture med gode venner, eller følelsen af at give noget til andre. Det kan være et gruppe opkald på telefonen, en virtuel video aften eller bage kage til klasselæren.
IG træner vi i Klinik Socius sammen, hver for sig 3 gange i ungen.

2 – Planlæg din dag

Struktur og planlægning er din ven! Ved at planlægge din dag, får du en større forudsigelighed og det bliver lettere for dig at adskille fx. skole og fritid eller hverdagen og weekenden. Planlæg faste rutiner for skole/studie tid, træning, hobbyer, samt sociale aktiviteter og familieliv. Få inspiration fra andre på vores IG profil – Klinik Socius.

3 – Træn både krop og hjerne

Fysisk aktivitet og mentale udfordringer er med til at skabe balance. Brug energi og få energi og gør noget som gør dig glad.
Kom ud i den friske luft, og skift mentalt fokus, så du renser hjerne og gør plads. Det kan også være du lærer at spille på et nyt instrument eller forsøger dig med Paddletennis. Vælg noget som er sjovt og udfordre dig, på den gode måde.

Se også denne pjece fra SST her. Lad os sammen værne om vores trivsel i denne anderledes tid.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.